Motošoseja finišē Biķerniekos.

Rekordliels dalībnieku skaits, atraktīvi sacīkšu braucieni un retromoto šovi – tā varētu raksturot pēdējo Latvijas čempionāta posmu motošosejā Rīga TT-2010. Papildus intrigu pasākumam piešķīra jaunas tradīcijas iedibināšana Latvijas motošosejā – Dzelzs Kausa izcīņa, kuras ierosinātājs ir Nacionālā amatieru čempionāta vadītājs Artis Ozols.

Sacensību sākumā, kamēr sportisti Biķernieku motoaplī cīnījās par labākajām starta vietām kvalifikācijas braucienos, turpat kartodroma sacentās gan atraktīvie pocket bike braucēji, gan prāvs pulciņš teicami atjaunotas retrotehnikas entuziastu. Pēc dažādiem veiklības braucieniem, senās mototehnikas cienītāji ar lielu entuziasmu devās arī parādes braucienā pa lielo trasi, izpelnoties nedalītu publikas uzmanību.

Sacīkšu braucienus atklāja apvienotais Superstock 600, B 600 un C klases brauciens. Būdams ātrākais kvalifikācijā, arī sacīkšu brauciena laikā Maris Jēkabsons noriņķo distanci visātrāk un uzvar šajā klasē. Otrais paliek Renārs Mažgans (Motoaplis), bet pēdējo goda pjedestāla pakāpienu izcīna Renārs Lucavs (Motoaplis).

B 600 klasē negaidīti uzvar Māris Ozoliņš, kura pēdējie sacīkšu starti Biķerniekos datējami ar astoņdesmito gadu beigām…Otrais finišē igaunis Gerrit Vaat, bet Ivars Kazāks (Motoaplis) tiek klasificēts trešajā vietā. Ceļa motociklu C klasē, Santis Zauers, Ilmārs Rudzons (Motoaplis) un Uģis Zemītis gūst kārtējos punktus LaMSF Kausa kopvērtējumam šajā klasē. Zaudējot tikai apli līderim, sacīkstes finišu sasniedz arī vienīgais 125 ccm klases pārstāvis Kaspars Brigzne.

Rīga TT 2010

Daudziem par lielu pārsteigumu, Superbike dalībnieku sarakstā bija redzams Bruno Rožkalna vārds. Pēc vairāku gadu pauzes, uz šo sacīksti atgriezies trasē, Bruno diezgan pārliecinoši pierādīja, ka iemaņas nav zudušas un Biķerniekos viņš ir ātrākais.

Braucot ar eksotisko MV Agusta Rozkalns uzvar, bet kompāniju uz goda pjedestāla viņam sastāda Andrejs Grīnbergs un Dainis Liņķis (Motoaplis). Ceturtais paliek Pāvels Steška (Motoaplis). B 1200 klases braucienā uzvar sezonas līderis Ainārs Štrobergs (Motoaplis), apsteidzot igauni Toomas Tomson un Uldi Eglīti. Edgars Ķesteris (Motoaplis) ceturtais, Artūrs Irbe (Motoaplis) piektais.

Ar nepacietību tika gaidīts pirmais Dzelzs Kausa izcīņas brauciens. Brauciens, kurā pēc tā organizatora Arta Ozola ieceres, startē 25 ātrākie Latvijas čempionāta un Nacionālā amatieru čempionāta braucēji . Neatkarīgi no motocikla klases un piederības kādam čempionātam, atsevišķā kvalifikācijā, 25 ātrākie izcīna tiesības startēt finālbraucienā. Tiesa, Bruno Rožkalna uzrādītais laiks Dzelzs Kausa kvalifikācijas braucienā, jau pirms starta noņēma no dienaskārtības jautājumu par pirmo tā ieguvēju. Savukārt pārējo vietu liktenis izšķīrās skatāmās un atraktīvās cīņās trasē. Uldis Eglītis otrais, Dainis Liņķis (Motoaplis) trešais, bet diplomus par dalību saņem visi finišējošie dalībnieki.

Sacīkšu braucienu starplaikos notiek arī kluba Motoaplis, visas sezonas garumā organizēto un lielu piekrišanu guvušo Not Miizing braucienu dalībnieku improvizēta piecu apļu sacīkste. Apvienotajā A un B grupas braucienā uzvar Māris Dūrītis, bet C grupā pirmais ir Andrejs Tihomirovs.



Bildes no sacīkstes var apskatīties te un arī iegādāties par simbolisku samaksu rakstot e-pastu fotogrāfam gints@frameart.lv.


07.10.2010.
Tāls Meļķis
LaMSF Motošosejas komisijas vadītājs.