Neskatoties uz strauji sarūkošajām iespējām Latvijā nodarboties ar motošoseju, īsumā iepazīstinu ar iespējām to darīt.
»Latvija.
Motošosejas komisija šogad ieplānojusi trīs sacensības Biķernieku mototrasē. Ir rezervēti 31.maijs – 1.jūnijs un 23.-24.augusts. Te gan jāpiezīmē, ka neskatoties uz iepriekšēju vienošanos, no Biķernieku trases ir ziņas, ka augusta posms būšot jārīko ar kādas nedēļas nobīdi. Tas ir satraucoši, jo tieši augusta posmam, kas plānots arī Baltijas ieskaitē ir atrastas eventuālais organizators. Jauno datumu ceru precizēt nākošās nedēļas laikā. Sakara ar to, ka aktīvu runāt gribētāju ir vairāk kā darītāju, un noorganizēt kādu motošosejas posmu neviens nav pieteicies, tad Motošosejas komisija ved pārrunas ar Biķernieku trases apsaimniekotāju SABI, par sacīkšu rīkošanu maija –jūnijā. Savukārt 14.-15.jūnija sacīkste paredzēta vienlaikus ar automobiļu Nacionālās klases braucieniem, kuri risināsies pa moto trasi. Šajos datumos ir arī sacensības Somijā, kurp dosies igauņu motobraucēji. Sacīkste, kurai ir Latvijas atklātā čempionāta statuss ir iekļauta arī lietuviešu kalendārā.
Līdzīgi, kā pagājušogad, arī šogad Latvijas ieskaites ir atklātas(visās klasēs) – ikviens braucējs, kas ņēmis dalību Latvijas čempionāta sacīkstēs(2 Kauņas, 2 Pērnavas un cerams 3 Rīgas) saņems ieskaites punktus. No jaunumiem – ar šo gadu Baltijā ieviesta Superstock 600 klase, kura aizvieto līdzšinējo Supersport 600. Vismaz vienu sezonu ir pārejas periods un Superstock klasē tiks pielaisti arī „vecie” Supersport motocikli. Tas darīts, lai samazinātu izdevumus motociklu tūningam un haosam rezultātu uzskaitē. Tehniskie noteikumi pieejami www.uem-online.org. Uz Baltijas sacīkstēm neattiecas punkti par obligātu vienas markas riepu izmantošanu. Numura fons sarkans, cipari dzelteni. Pieaugošā ielas braucēju vēlme ņemt dalību „lielajā” motošosejā ir devusi ierosmi izveidot C (ceļa) klasi, kur var ņemt dalību jebkurš motobraucējs, kuram nekad nav bijusi LaMSF motosportista licence, kurs ir apdrošināts un uzrāda LaMSF vai kluba C klases licenci. Pērkot LaMSF C klases licenci(10 LVL) varēs saņemt 50% atlaidi uz „lielās” motošosejas licenci nākošgad. Sportistu licence šogad – 50 LVL.
Starta nr. piešķiršana notiek Baltijas mērogā, tāpēc ir lūgums savlaicīgi informēt par savam vēlmēm uz multistrada@inbox.lv. Princips ir saglabāt vecos(2007), izņemt Superbike pirmās trīs vietas kuras ir pēc Baltijas 2007 ranga.
»Igaunija.
Čempionāts(atklātais?) sastāv no septiņiem posmiem, no kuriem trīs Somijā un viens uz salas. Gluži neticami, bet tradicionālais igauņu „jājamzirdziņš” 125 un 250 klases nav iekļautas Igaunijas ieskaitē. Iemesls – mazais dalībnieku skaits. Visas iespējas latviešu 125-niekiem(divi garāžās, viens veikalā) un potenciālajiem Ninja 250 pircējiem izpausties.
»Lietuva.
Kalendārā veselas astoņas(!) sacīkstes. Tiesa tikai divas Kauņā. Lietuvas ieskaitē tikai sportisti ar Lietuvas licencēm. Arī kaimiņiem organizatoru trūkums un apliecinājums tam – pirmā sacīkste tikai vienu dienu, 27.aprīlī. Protams atsevišķi maksas treniņi trīs dienas iepriekš. Izskatās, ka abas Kauņas sacīkstes noteiks arī savdabīgo Austrumeiropas Kausa ieguvēju.
»Krievija.
Hronisks trašu trūkums novedis pie tā, ka paredzēti četri sacensību posmi un visi Mjačkovas trasē. Visas sacīkstes notiks sestdienās, kas Krievijas mērogos noteikti ierobežo dalībnieku ģeogrāfiju. Ierobežoto iespēju braukt, Krievijas motobraucēji lieliski kompensē ar izbraukumiem uz Eiropas trašu track day pasākumiem.
»Baltijas čempionāts.
2 Kauņas, Sāremā un Pērnava 16.-17.maijā( piektdiena, sestdiena!) un 2 Rīgas.
09.02.2008.
Tāls Meļķis
LaMSF Motošosejas komisijas vadītājs.