Ātrums un kritieni Kačerginā.

3300 metru garā Kačerginas trase, kas izsenis ir izcēlusies ar lieliem vidējiem ātrumiem un pieticīgam drošības joslām, aizvadītajās brīvdienās atklāja motosacīkšu sezonu Baltijā. Uz pirmo posmu tradicionāli bija ieradušies visu baltiešu valstu braucēji kā arī viesis no Polijas.

Sestdienas treniņi bija neveiksmīgi Gatim Caunem, kurš ātrā un tehniski sarežģīta līkuma piedzīvoja kritienu un sekojošu kontaktu ar trasi norobežojošo metāla barjeru. Tā rezultātā smagas kājas traumas un par braukšanu uz laiku jāaizmirst. Arī sacīkšu dienas rīts nebija labvēlīgs - tehnisku kļūmju dēļ uz starta nevarēja iziet Kaspars Svīkulis (125 ccm), Dainis Liņķis (Superbike) un Tāls Meļķis (250 ccm). Sacensības tradicionāli atklāja vismazākās kubatūras – 125 ccm un ceļa motociklu apvienotais brauciens. Veiksmīgi nostartēja pērnā gada Baltijas čempions šajā klasē – Garijs Rožkalns. Pārliecinoši apdzīti igauņu sāncenši un viens otrs lielākas kubatūras motocikls. Ceļa motociklu C 600 Artūrs Ivanovs finišē ceturtais, līdzīgi kā Uģis Apse arī C 1200 klasē.

Dalībnieku ziņā viskuplāk pārstāvētā B 600 klase dāvāja aizraujošu cīņu visu divpadsmit apļu garumā. Jau startā efektīgu motocikla salto nodemonstrēja kvalifikācijas otrā ātrāka laika uzrādītājs Kaspars Sīlis un no cīņas izstajās. Par uzvarētajiem kļuva trases īpatnību pazinēji lietuvieši Sokolovas un Putra. Trešais finiša līniju šķērsoja Vjačeslavs Kanajevs , kuram cieši sekoja Edgars Jaškulis. Poketbaiku entuziasts Andris Bulāns finišu šķērsoja septītais, par nieku apsteidzot vienīgo sieviešu kārtas braucēju no Igaunijas Marju Noorak. Aiz igaunietes finišēja Ģirts Berziņš, tālāk vienpadsmitais bija Renārs Lucavs , trīspadsmitais Aldis Briģis , četrpadsmitais Māris Krakops un pēdējo ieskaites punktu saņēma Edvīns Zaķis. Savukārt B 1200 dalībnieku trūcīgi pārstāvētajā klasē trešo vietu ieguva Lenards Mažgans.

Dramatiski notikumi risinājās Superstock 600 klases braucienā. Brauciena vidū, kad sportisti brauca ļoti blīva grupā, lietuviešu braucējs Valdas Kincius, ļoti ātrā, augšupejošā līkuma nenovaldīja savu motociklu un krita. Milzīga ātrumā tika taranēts trases tiesneša postenis un to ierobežojošie salmi maisi. Sportists tika nogādāts slimnīca, kur tika veikta muguras operācija. Brauciens tika apturēts un pēc pailgas pauzes braucēji noriņķoja atlikušos apļus. Par brauciena uzvarētāju kļuva pazīstamais lietuviešu braucējs Aldas Rastenis. Renārs Mažgans klasificējas ceturtais , bet piekto vietu ieņēma Andrejs Kuzņecovs, kurš šogad brauc divās motociklu klasēs – Superstock 600 un Superbike.

Superbike klases braucienā tika gaidīta sīva spēkošanās starp igauņiem Andres Sikkalu, Hanno Veltu un vietējo „matadoru” Juliusu Čibirku, kuri uzrādīja līdzīgus kvalifikācijas laikus. Tomēr intriga izpalika, jo abi ātrākie igauņu braucēji uz starta neieradās un pirmais finišēja Čibirka, līdztekus uzrādot arī ļoti ātru apļa laiku 1:12:33 kas dod vidējo ātrumu 164, 24 km/h! Soli aiz pjedestāla, ceturtais finišēja Andrejs Grīnbergs , bet Andrejs Kuzņecovs un Igors Miezis dalīja sesto un septīto vietu.

Sacensības beigušās, bet divu kritienu smagās sekas atkal liek domāt par Baltijas trašu piemērotību tik dinamiskam sporta veidam, kā motošoseja. Gadus desmit atpakaļ, mēs sajūsminājāmies par Biķerniekiem, Pērnavu un Kauņu. Sacensības notika Piritā un igauņu salās. Šodien , līdztekus motociklu dinamikai ir pieaugušas arī drošības prasības, kuru realizācija diemžēl ir soli iepakaļ. Vajadzība pēc jaunas un drošas moto/auto trases ir acīmredzama un šīs idejas realizācija ļautu padarīt šosejas sportu daudz pieejamāku un drošāku.


29.04.2008.
Tāls Meļķis
LaMSF Motošosejas komisijas vadītājs.