UEM Vintage Cup Linčopingas trasē pulcē vairāk kā 400 dalībnieku. Starp tiem arī divi latviešu braucēji – Raimonds Aizstrauts un Kaspars Brigzna.
Jau 43 reizi augusta sākuma Linčopingas Motorstadions pulcē motosporta klasikas cienītājus. Veldzēt dvēseli var ne tikai motošosejas piekritēji - sporta komplekss ietver gan spīdveja stadionu, gan motokrosa trasi. Savs stūrītis ir arī triāla entuziastiem.
Motošosejas sacensības notiek divas dienas. Katrs brauciens tiek ieskaitīts Eiropas čempionātā klasiskajiem sporta motocikliem, kura divi iepriekšējie posmi risinājās Anglijā. Dalībniekiem ir iespēja startēt kādā no 13(!) motociklu klasēm, kurās pastāv stingri tehniskie ierobežojumi. Latviešu sportisti startēja braucienā, kurā dalību ņēma monstroza izskata britu motobūves „zelta fonds” BSA, Matchless un Rudge motocikli, kuriem konkurenci centās radīt 60 gadu beigu vieglie 175 ccm Honda un Bultaco. Viens no labākajiem 80-to gadu Latvijas motošosejas braucējiem Raimonds Aizstrauts, kurš sacīkšu motocikla sedlos sēdās pēc ilgāka pārtraukuma brauca ar šo sacensību pirmatklājēja Latvijā , Valerija Borodina sagatavoto 1967 gada Kovrovec . Kaspars Brigzna, kurs pērn bija devies uz Zviedriju kā skatītājs, šogad startēja ar Minsk motošosejas motociklu. Kaspars, kurs Latvijā ir viens no skūteru motošosejas līderiem nopietni strādā pie unikāla 50 ccm „Sarkanās Zvaigznes” motošosejas motocikla atjaunošanas, ar kuru savulaik Aleksandrs Smertjevs spēja būt konkurentspējīgs pasaules līmenī.
Pirmais brauciens, kas tradicionāli ir lēnāks, jo braucēji tikai sāk pierast pie trases, Kasparam beidzas ar 11 vietu. Neliela kļūme neļauj finišēt Raimondam, bet uzvarētājs ir čehs Eduards Klimeks ar MZ/Vihur. Otrajā braucienā savu tempu ir atradusi pašmāju zviedru braucēji un pārliecinoši uzvar Leifs Smeds ar eksotisko Bultaco TSS. Pamatīgi uzlabojot savus apļa laikus, atkal 11 vietā finišē Kaspars, par nieka tiesu apsteidzot Raimondu Aizstrautu.
05.08.2008.
Tāls Meļķis
LaMSF Motošosejas komisijas vadītājs.