Ar latviešu un lietuviešu motošosejas meistaru spēkošanos šo svētdien noslēdzās "Rīga TT 2008" sacīkstes.

Šķiet kāda augstāka vara iejaucās debesu mašinērijā un labākie Baltijas motošosejas braucēji varēja pilnībā parādīt savu meistarību Latvijas un Baltijas čempionāta posmā Riga TT 2008 Biķerniekos. Dažādu apstākļu dēļ neieradās daži Polijas un Igaunijas braucēji, bet tas nebūt nemazināja cīņu spraigumu trasē.

Sacensības atklāja šobrīd vismasveidīgāko – ceļa motociklu klašu brauciens , kurā dalību ņēma arī divtaktu 125 un 250 braucēji. Kā jau ierasts, šosezon toni nosaka latviešu un lietuviešu braucēji. Diemžēl jāatzīst, ka mājas trases priekšrocības netika izmantotas un goda pjedestāla augstākos pakāpienus aizņēma Vaidas Urbietis C 1200 klasē un Danas Putra C 600 klasē. Līdzās uzvarētājiem stājās Edgars Ķesteris un Uģis Apse C 1200 klasē un Artūrs Ivanovs un Ivars Kazāks C 600 klasē. Mazskaitlīgajā divtaktnieku klasē nesastapa konkurentus Tāls Meļķis ar Aprilia 250 un Kaspars Svīkulis ar Yamaha 125. Interesants fakts, ka dalību 125 cc ņēma arī Kaspars Brigzna, kas vairāk pazīstams kā viens no skūteru motošosejas līderiem. Kaspars startēja ar 70 gadu beigu šosejas Minsk motociklu, ar kuru šosezon braukts arī Eiropas čempionātā klasiskajiem motocikliem Zviedrijā. Pēc finiša gandarījums un apziņa, ka arī antīka tehnika, pareizi sagatavojot ir spējīga veikt pilnu sacīkšu distanci.

Apvienotais B 600 un B 1200 klašu brauciens tikai vairāk iezīmēja latviešu un lietuviešu dueļus šajā pasākumā. B 1200 klasē šosezon pēc neapšaubāmā favorīta Gata Caunes kritiena ievada sacīkstē Kauņā Latvijai nav sava pārstāvja. Pjedestāls – Urbietis, Pilkonis, Miliunas. Tieši šajā klasē notika KTM RC8 superbaika debija Biķerniekos. Motocikls gan bija pilnīgi jauns un neiebraukts, tāpēc izņemot futūristisko dizainu ne ar ko neizcēlās. B 600 skatītājus nepārtraukta sasprindzinājumā turēja pieredzējuša Vjačeslava Kanājeva un sezonas līdera Renāra Lucava divcīņa. Distances beigu daļā ātrāks tomēr izrādījās Lucavs un svinēja pelnītu uzvaru sacīkstē. Visus 16 apļus braucot pa trešo vietu un nesagaidot līderu kļūdas riņķoja Kaspars Sīlis. Agra Šipkova retā parādīšanās motošosejas trasē beidzas sprīdi aiz goda pjedestāla – ceturtais. Māris Krakops finišē sestajā vieta, apsteidzot Andri Bulānu, kura Suzuki radās tehniska rakstura problēmas.

Sacensību kulminācija – Superbike un Superstock 600 brauciens. Favorīts ir Dainis Liņķis , kuram nopietnu pretsparu gatavs dot igaunis Maksims Vaino. Par igauņa nodomu nopietnību liecina fakts, ka jau kopš ceturtdienas tiek dzīvots Biķerniekos … Pirmie 10 apļi paiet elpu aizraujoša cīņā, ritenis ritenī sāncenši brauc līkumoto trasi un Vaino ir līderis. Ciešā sekošana noved pie nelielas kļūdas un Dainis atpaliek. Tomēr 20 apļu distancē ir svarīga arī tehnikas sagatavošana, un par prieku daudzajiem līdzjutējiem „ozola” tribīnē, igauņa motocikls sāk izdot jocīgas skaņas un zaudē ātrumu, kas ļauj pēdējos apļos uzvaru izcīnīt Dainim Liņķim . Savu divcīņu no iepriekšēja brauciens turpina arī Renārs Lucavs un Vjačeslavs Kanājevs jau Superstock 600 klasē. Un atkal par nieka 0.417 sek(!) uzvaru izrauj Lucavs . Kaspara Sīļa braucienu pēc drošas trešās vietas pārtrauc kritiens.

Sacensības kuplināja arī retromotociklu brauciens, kur dalību ņēma vairāki motosporta vecmeistari. Savukārt jaunajiem motorestauratoriem tā bija unikāla iespēja izbraukt leģendāro Biķernieku motoapli.

Sacīkstes atbalstīja: Rīgas Dome, United Oils, Energolukss, Tup un Turies, Fonons, Turbo Batija.


26.08.2008.
Tāls Meļķis
LaMSF Motošosejas komisijas vadītājs.