"Old Dryer ring" - Zelta mopēds igauņu gaumē.

Kādreiz Latvijā tik masveidīgās Zelta mopēda sacensības ir kļuvušas par vēsturi. Tiesa pēdējos gados, mopēdus trasē varam skatīt Apē, Vaidavas kausa krosa sacensībās. Toties tepat kaimiņos, Igaunijā, sacensības ar vienātruma D sērijas mopēdiem ir kļuvušas teju vai par nacionālu nodarbi un 29.novembrī notikušajā pasākuma ņēma dalību arī Motoaplis.

Dalībnieki dalās četrās klasēs: standarta motori ar braucējiem līdz 30 gadiem, standarti virs 30 gadiem, OPEN bez ierobežojumiem un blakusvāģi. Tehniskās prasības vienkāršas: standartiem jābūt ar oriģinālo karburatoru un izpūtēju, Open un blakusvāģu klasēs praktisku ierobežojumu nav. Ritošā daļa visās klasēs brīva, kas ļauj ieraudzīt trasē tiešām eksotiskas konstrukcijas. Open klases braucamie pilnā mēra izmanto mūsdienu sacīkšu tehnoloģijas un labākie dzinēji uzrāda 6-7 Zs jaudu. Atkarībā no pārnesumu attiecības , ātrums taisnē tuvotos 100 km/h. Protams sacensību trases konfigurācija tādus ātrumus neparedz un svarīgākais ir atrast kompromisus visai distancei.

Aizvadītā sacīkste ”Vecās kaltes aplis” risinājās Igaunijas mazpilsētā Abjā, un trase līkumoja ap pamestu kolhoza kaltes celtni. Nokusušais sniegs pārvērta distanci kārtīgā dubļu trasē un visuresošais ūdens radīja ne mazums problēmu niķīgajiem D motoriņiem. Pēc veiksmīgi nobrauktā pirmā, no trim braucieniem, Motoapļa pārstāvis Dāvis Meļķis otrā brauciena startā neizvēlējas labāko trajektoriju, un forsējot pamatīgu peļķi „aizlēja motoru” tiešā un pārnestā nozīme. Braucienu ilgums - 5 apļi, nedeva iespējas reanimēt aizdedzi un plāni par augstākiem rezultātiem jāatliek uz nākošo gadu :-)

Sacensības, kas pulcēja vairāk par 50(!) dalībniekiem, noritēja raiti. Simboliska(150EEK) dalības maksa, tiesneši, medicīna un informators. Nobeiguma ceremonijā pie balvām tika visi(!) dalībnieki.


30.11.2008.
Tāls Meļķis
LaMSF Motošosejas komisijas vadītājs.