Tiek iezīmētā nākošā gada motošosejas sezona.

Aizvadītās nedēļas nogalē, Biķernieku trasē uz jau par tradīciju kļuvušo tikšanos pulcējās Latvijas, Lietuvas un Igaunijas motošosejas komisiju vadītāji. Tika analizēta aizvadītā sezona un spriests par sacensību kalendāru, ieskaitēm, nolikumiem un citiem aktuāliem jautājumiem skatoties uz nākošo – 2015 gada motošosejas sezonu Baltijā un nacionālajos čempionātos. Sanāksmes izskaņā viesi iepazinās ar Biķernieku trases muzeja eksponātiem un apmeklēja pašu trasi, kur ievērtēja gaidāmās rekonstrukcijas apjomus.

Vairāk stāsta LaMSF Motošosejas vadītājs Tāls Meļķis: „ Līdzīgi kā šogad,arī nākošgad motošosejas sacīkšu fokuss koncentrēsies Pērnavā, auto24ring trasē, kura sāk veiksmīgi atpelnīt pirms pāris gadiem ieguldītos līdzekļus. Motošosejai Pērnavā ir rezervētas trīs sacīkstes, pēc 15 NOV kļūs zināms vēl vienas motosacīkstes rīkošanas iespēja. Biķerniekos beidzot tiks uzsākta solītā rekonstrukcija, kuru plānots beigt jūlījā. Atlikušie šosejas braukšanai derīgie mēneši ir maksimāli noslogoti, bet esam raduši iespēju tikt arī pie vienas motošosejai paredzētas nedēļas nogales. Svarīga ziņa – Kačergina trasē Lietuvā netiks rīkota neviena oficiāla motosacīkste! Lietuvieši savu nacionālo čempionātu izspēlēs svešās trasēs. Provizoriski datumi izskatās šādi:


    •  30 -31 maijs auto24ring

    •  19 -20 jūnijs auto24ring

    •  18 -19 jūlijs auto24ring

    •  29 -30 augusts Biķernieki

    •  5 -6 septembris auto24ring


Protams būs arī skandināvu posmi Kemorā , Motoparkā un Alastaro, kur varbūt dosies igauņu motošosejnieki.

Baltijas čempionāts mainīs formātu. Esošais, pie totāla trašu trūkuma zaudējis savu misiju- dažādās(triju Baltijas valstu)trasēs noteikt labākos individuāli un komandu(valstu) ieskaitēs. Tā vietā lietuviešu motošosejas komisija piedāvā organizēt sava veida komercturnīru, kur sacentīsies iepriekš pieteiktas komandas un labākās, sezonas beigās saņems naudas balvas. Plānota plaša reklāmas kampaņa, tiešraides no sacensībām etc. Pēc lietuviešu teiktā, turnīra ģenerālsponsors pieprasa četras sacīkstes, tāpēc gaidām no igauņiem atbildi par vēl vienu papildus sacīksti Pērnavā. Turklāt Igaunijas specifika ir tā, ka sacīkstes organizē auto24ring trase, kas zināmā mērā nav (trasei)finansiāli izdevīgi. Lietuvieši grib pirkt trasi un organizēt paši. Lai izdodas!

Lai paaugstinātu mūsu un lietuviešu braucēju motivāciju un interesi, nākošā gada Igaunijas čempionāts būs atklātais, resp., piedaloties jebkurā no posmiem saņemam arī punktus EST ieskaitē. Gluži normāls solis, lai izmantotu šobrīd dominējošo lomu Baltijā...

Arī uz nākošo gadu saglabājas esošais klašu dalījums. Paeksperimentējot pāris gadus ar mums(arī igauņiem) svešo Rookie, igauņi pāriet uz Latvijā lietotajiem B600 un B1200 apzīmējumiem. Svarīga izmaiņa uz nākošo sezonu – B1200 nebūs atļauti sliki! Tas attieksies arī uz C klasi. Protams, lietus riepas būs atļautas. Izvērtās diskusija par Superstock600 klasi, kur dalību ņem arī sportisti ar Supersport600 specifikācijas motocikliem. Jautājums palika atklāts līdz „sīkāku detaļu noskaidrošanai”...:) Starta nr. esošajiem braucējiem saglabājas, jaunpienācēji izvēlas brīvos nr. pēc shēmas Superbike 1 – 50, Superstock600 51 – 99, B1200 100 – 150, B600 151 – 200, C klase 201 – 999. Pēc pēdējās Rīgas sacīkstes kļuva skaidrs, ka skatītāju iecienītie blakusvāģi tuvākajos gados Biķerniekos nav gaidāmi. Ar nākošo gadu Igaunijā netiks atbalstītas vienreizējās licences, kas iegādātas citā valstī. Derēs tikai ESTu vienreizējās un ar igauņu apdrošināšanu. Tādas nevarēs saņemt arī braucēji, bez sacensību pieredzes. Latvijas ieskaiti šāda licence nedod. Dalības maksas visdrīzāk nepārsniegs šī gada līmeni. Izņēmums varētu būt 18 -19.07. sacīkste, kuru organizēs somi. Nu tur, tāpat kā šogad...:) Apmaksa jāveic savlaicīgi, kā minēts sacensību nolikumā. No savas puses centīšos igauņu sacensību nolikumus publicēt arī LaMSF mājas lapā, jo ne visi seko kaimiņvalstu neta resursiem. Abpusēji (trīspusēji) apmainījāmies ar ieteikumiem vairāk uzmanības pievērst savu sportistu un tiesnešu kompetences līmeņa paaugstināšanā.

Atzinīgi tika novērtēts Latvijas skūteru, Zelta Mopēda un retromotociklu seriāls. Diemžēl nedz Lietuvā, nedz Igaunijā motošosejas komisijas šos motosporta veidus, kuri aptver gan jauno paaudzi, gan vēsturisko tradīciju saglabāšanu nekultivē.

Nobeigumā izbraucām motošosejas trasi, kurā kā reizi tikko bija beidzies kārtējais autorallija treniņš...”


03.11.2014.
Tāls Meļķis